Україна і Євросоюз 12 жовтня підписали угоду про спільний авіаційний простір, яка також відома як договір про відкрите небо і лібіралізацію авіасполучення. Це сталося в Києві в рамках саміту Україна-ЄС. Хоча треба ще врахувати ще тривалий етап ратифікації документа, Рада ЄС схвалила попереднє використання угоди відразу після його підписання, нагадує avianews.com. Таким чином, перший етап лібералізації польотів починається вже сьогодні.

Що передбачає угода?

Це великий документ на 130 сторінок, в якому описуються вимоги до української авіації по переходу на європейські стандарти щодо прав пасажирів, захисту навколишнього середовища, авіаційної безпеки, управління повітряним рухом.

Угода передбачає 2-етапну лібералізацію авіасполучення польотів між країнами ЄС і Україною.

Під час першого етапу вже зняті всі обмеження для авіакомпаній України і ЄС на польоти між будь-якими містами України і ЄС.

Наприклад, якщо зараз число авіаперевізників і рейсів на маршрутах Київ-Париж і Київ-Амстердам обмежена, то після вступу в силу угоди Wizz Air, Ryanair, Bees Airline або будь-яка інша авіакомпанія з країн ЄС або України зможе вийти на будь-який маршрут, який вона вважатиме перспективним. Єдина умова – потрібно буде отримати дозвіл від аеропорту.

Після того, як Україна інтегрує в своє законодавство всі вимоги ЄС, настане другий етап лібералізації.

Авіакомпанії ЄС зможуть літати між містами України, тобто здійснювати внутрішні рейси. Наприклад, ірландський лоукостер Ryanair зможе літати з Києва до Одеси, а угорська бюджетна авіакомпанія Wizz Air з Харкова до Львова.

Також авіаперевізникам ЄС дозволять здійснювати посадки в аеропортах країн Європейської політики сусідства та Єдиного європейського авіаційного простору під час виконання рейсів між Україною та ЄС.

На практиці це означає можливість появи складних маршрутів, наприклад – Україна-Албанія-Італія.

Під час другого етапу лібералізації українські авіакомпанії зможуть здійснювати без обмежень перельоти між будь-якими аеропортами ЄС за умови, що початкова або кінцева точка маршруту – місто в Україні.

Такі права дозволять, наприклад, українському лоукостер SkyUp відкрити рейси Київ-Варшава-Париж або Львів-Мілан-Барселона.

Вигоди для пасажирів

Угода про відкрите небо між Україною і ЄС дозволить посилити конкуренцію на ринках, які до сих пір мають обмеження. Це, наприклад, Франція, Нідерланди або Бельгія.

Посилення конкуренції означає, що авіакомпанії почнуть цінову війну. У короткостроковій перспективі це призведе до здешевлення авіаквитків, проте після того, як з якоюсь лінії піде слабкий гравець, решта учасників можуть знову підняти ціни, щоб компенсувати свої попередні витрати.

Один з пунктів угоди – обов’язкова імплементація Україною директиви ЄС 261/2004 про захист прав пасажирів під час затримки і скасування рейсів. Застосування європейської практики дозволить українським мандрівникам отримувати компенсації від 250 до 600 євро за тривалі затримки рейсів. Зараз на такі компенсації українські пасажири можуть розраховувати тільки в разі, якщо українська авіакомпанія скасує рейс менше ніж за 14 днів до вильоту.

Ознайомитись із оригіналом документа:  Угода про Єдиний авіаційний простір між Європейським Союзом та його державами -членами, з одного боку, та Україною, з іншого боку.

У сучасних умовах організація подорожі – задача, що потребує уваги до деталей, досвіду та відповідальності. Бронюючи для Вас, ми піклуємось про найменші нюанси. Підбір зручних маршрутів, бронювання готелей, трансферів, екскурсійна програма, страхування та інші потрібні у дорозі сервіси із оплатою платіжною карткою, готівкою та безготівковою оплатою! Дозвольте ТУРМАНDРИ організувати ваші мандрівки. Швидко, компетентно, відповідально. Тому що дбаємо!